Trek nieuwe klanten aan met een gratis bedrijfsprofiel op Google Mijn Bedrijf. 

Het is een gemiste kans als ondernemer om Google Mijn Bedrijf niet of niet goed in te zetten. Het is gratis, je bent beter vindbaar én kost je niet veel tijd om het in orde te brengen. Win-win, toch?  

 In deze blog geven wij jou 3 redenen om Google Mijn Bedrijf goed in te zetten. Als extra bonus krijg je een handig stappenplan om dit zelf in te stellen. 

 

First things first: wat is Google Mijn Bedrijf nu eigenlijk?

Google Mijn Bedrijf is een gratis tool waarmee actuele bedrijfsgegevens zoals locatie, openingsuren, telefoonnummer en website tevoorschijn komen wanneer iemand naar jouw bedrijf of producten zoekt in Google.   

Google Mijn Bedrijf

 

Maar de belangrijkste vraag: waarom is het zo belangrijk voor je onderneming?  

1. Google fungeert als een klantenservice

Een klantenservice om je online klanten nog beter verder te helpen. 

Hoe beter jij je potentiële klanten online verder kan helpen, hoe groter de kans dat deze je gaat contacteren of zal langskomen. Je klanten kunnen via Google Mijn Bedrijf al je gegevens in één oogopslag terugvinden. Op deze manier kunnen ze jou in één klik bellen of de route naar jouw winkel of bedrijf vinden. 

Stel dat een potentiële klant op een zondag op zoek is naar jouw gegevens en ziet dat je open bent kan hij meteen even bellen of via Google Maps de route instellen. Zo staan jouw (potentiële) klanten bijvoorbeeld nooit voor een gesloten deur. #klantenserviceonpoint 

 

2. Je zichtbaarheid op Google optimaliseren  

Een Google-bedrijfspagina zorgt ervoor dat je gegevens op Google vollediger zijn. Hierdoor krijg je voorrang op andere bedrijven die bijvoorbeeld geen Google bedrijfspagina hebben. Je moet hier wel rekening houden dat alles zo goed mogelijk is ingevuld; van je openzondagen tot je contactgegevens. 

Maar waarom krijg je nu voorrang op andere bedrijven? 

Je helpt de zoekmachine jouw bedrijf beter te begrijpen. Dat is niet alleen goed voor je vindbaarheid maar ook voor SEO van jouw onderneming. Het is dus een win-win situatie. 

 

3. In de top 3 op Google Maps terechtkomen

Heb jij ooit al gehoord van het Google local 3-pack? We lichten dit even toe voor jou. In het Google local 3-pack worden de drie meest relevante bedrijven in de omgeving van je (potentiële) klant getoond in Google Maps.  Zo kan je klant je naam, adres, openingstijden en jouw telefoonnummer snel terugvinden. Vooral voor klanten die mobiel zoeken is dit zeer handig. Zo kunnen ze jou direct bellen of hun route inplannen naar jouw bedrijf. 

Stel dat iemand in Hasselt op zoek is naar een goede opticien. Als hij Google Maps opent en zoekt op opticien is de kans groot dat jouw winkel in de top 3 in Google Maps komt. De stap om naar jouw winkel te komen wordt kleiner. 

 

Ben jij overtuigd en wil je graag Google Mijn Bedrijf aanmaken? We helpen je graag verder met deze 5 stappen.  

Hoe vul je Google Mijn Bedrijf goed in? 

STAP 1. Log in op je Google-account en start de set-up op de Google Mijn Bedrijf-website. 

STAP 2. Vul je bedrijfsnaam in. Daarna zie je verschillende stappen om al je gegevens in te vullen. Doorloop deze stappen zorgvuldig. 

STAP 3. Bij de laatste stap vraagt Google een verificatie. Je kan hier kiezen om een verificatiecode per post te versturen, per telefoon, sms of e-mail.

STAP 4. Als je de code hebt kan je opnieuw inloggen via je Google-account op Google Mijn Bedrijf.

STAP 5. Zorg er steeds voor dat al je gegevens up-to-date zijn. 

 

Je bedrijf is nu #Googleproof 

Wil jij ook jouw bereik op social media vergroten? Dat kan met onze 6 tips!

Ontdek het in deze blog!