Pinterest, pins, (re)pinnen en borden… Woorden die we allemaal ooit wel eens gehoord hebben. We (her)kennen ze wel, maar het lijkt een ver-van-ons-bed-show! Dus doen we liever alsof we ze niet gehoord of gezien hebben.  

Dat verandert nu, want wij gaan jou vertellen waarom je ze vanaf nu niet meer mag negeren! Want wat is Pinterest nu juist? Hoe gaat het in zijn werk? Wat vind je er eigenlijk allemaal op terug? But most important: Waarom neem je Pinterest best vanaf nu op in je contentplan, samen met je andere social media kanalen? Ontdek het allemaal in onze blog!  

 

👋🏼 Hello, I’m Pinterest! Get to know me:  

Pinterest is meer een zoekmachine (met foto’s en beelden) dan een social medium. Toch hoeft Pinterest niet onder te doen voor social media én heeft het zelfs een eigen woordenschat! 

Je ontdekt er allerlei creatieve ideeën en slaat deze ideeën heel gemakkelijk op in verschillende mappen. Pinterest noemt dit ‘pins‘ en ‘borden’. Wanneer je op een ‘pin’ klikt, word je doorgelinkt naar een landingspagina op een website, blog of webshop. Hier vind je dan meer informatie terug over de betreffende pin. 

 

But that’s not all… 

 

1. Pinterest is dé visuele zoekmachine 

Pinterest is als het wareéén groot inspirationeel pinbord! 

Wat heel belangrijk is om te weten is dat zogenaamde ‘pinners’ Pinterest gebruiken voor de toekomst. Ze willen iets kopen, ze willen iets maken of ze willen gewoonweg inspiratie opdoen! En in die specifieke zoektocht gaan pinners af op wat ze mooi vinden, ongeacht het merk. Ze staan er dus voor open om alle merken en bedrijven te ontdekken, ook de jouwe! Grijp dus die kans om jouw brand te introduceren via Pinterest.  

 

2. Meer bezoekers voor jouw website, blog of webshop  

Zoals al eerder aangehaald, zit er achter elke pin een link naar een website, webshop of blog. Wanneer pinners specifiek ergens naar op zoek zijn en vervolgens hun inspiratie ook vinden, willen ze het heel graag hebben. De kans dat iemand sneller zal doorklikken naar de website of webshop achter die pin is dus groot. And that can only mean one thing: 

 

3. Pinterest is in it for the long run 

Op Pinterest leeft jouw content langer, véél langer. Yes! Maar hoe zorgt Pinterest hier precies voor? Wel, de zoekfunctie op Pinterest kan jouw content op elk moment naar boven laten komen. Elk moment? Ja! Elk moment! We vertellen je hoe… 

Telkens wanneer iemand op bepaalde zoekwoorden zoekt die overeenkomen met de inhoud van jouw pin, komt jouw pin tussen de zoekresultaten te staan. Jawel, je raadt het goed! Dus zelfs een pin die je een paar jaar geleden hebt gemaakt, kan je nu nog steeds websitebezoekers opleveren! 

4. It’s all about feeling  

Pinterest is het ideale medium om een sfeer en gevoel rond jouw brand te creëren. Probeer eens om pins en borden aan te maken die binnen het thema van jouw bedrijf passen. Op deze manier zal de geloofwaardigheid van jouw bedrijf en website stijgen. 📈  

 

Et voila! Nu weet je wat Pinterest is en waarom het een must is voor jouw bedrijf. Wil jij inzetten op Pinterest maar weet je niet hoe?  

 

Neem contact op met Business Stylist Marijke Steegen en wie weet vloeit er wel een

E-Volve Partnership uit. Let’s E-Volve together!