E-mailmarketing… maak jij hier al gebruik van? Top! 🔝 Heb je er al eens van gehoord maar pas je dit nog niet toe? Geen enkel probleem! Bij E-Volve gebruiken we het omdat dit een handige tool is om in te zetten voor verkoop en klantenbinding. In deze blog geven wij jou 4 tips in e-mailmarketing mee die je betere resultaten oplevert. Lees je mee? 👀

 

Even terugspoelen, wat is e-mailmarketing nu ook alweer?

 

“E-mailmarketing omvat alle vormen van marketing via mail. De bekendste vorm is het versturen van informatieve nieuwsbrieven en productmailings maar ook automatische e-mailcampagnes vallen hieronder.”

Ben je terug mee? Oké, let’s go! 🚀

Tip 1: Data first!

 

First things first. Zonder database kan je niet aan e-mailmarketing doen. Zorg voor een inventaris van klanten en prospecten. Wie zijn ze? Wat drijft hun? Wat zijn de contactgegevens? Sla deze gegevens op in een overzichtelijke file. Achteraf kan je deze gegevensfile makkelijk uploaden in de e-mailmarketingtool (Bijvoorbeeld Mailchimp).

 

Je wilt natuurlijk na verloop van tijd deze mailinglijst zo goed mogelijk uitbouwen. Wist je dat je al proactief te werk kan gaan door kleine details aan te passen? Tell me more! Door op je website de juiste call-to-actions te gebruiken zoals “download hier”, “schrijf je in”, “gebruik de kortingscode”, … kan je zonder dat de websitebezoeker het meteen doorheeft deze gegevens verzamelen en koppelen aan je e-mailmarketingtool.

Tip 2: De juiste tool

 

If you say choose, we say “Mailchimp”! Inderdaad bij E-Volve verkiezen wij Mailchimp als e-mailmarketingtool. Het is gratis, bevat mooie designs en is easy om mee te werken. Wat wil je nog meer? Makkelijk of niet, als je voor de eerste keer met een tool werkt moet je jezelf altijd even wegwijs maken. Mailchimp is hier ook van op de hoogte en stelde daarom een zeer uitgebreide handleiding op.

Piece of cake!

Tip 3: Keep it short & simple

 

Herinner jij je de “5 how to communicate rules” nog? Inderdaad één regel daarvan is: keep it short and simple! Dat geldt ook voor e-mailmarketing. Niemand houdt van ellenlange teksten. Werk met vaste blokken waaronder je jouw content verzamelt. Op deze manier creëer je ook een rode draad in je e-mailmarketing.

 

💡Tip: Vaste blokken gebruiken betekent niet dat je niet met het ontwerp kan spelen. Test nieuwe lay-outs uit en kijk welke als een echte magneet werkt bij jouw publiek.

 

 

Tip 4: Content is king

 

Je hoort em al aankomen… Wat ga je nu in godsnaam in je mailing vertellen?! Er zijn héél veel mogelijkheden: verkopen, inspireren, informeren, amuseren,… Wat je gaat vertellen hangt af van je doelgroep en je doelstelling. Bij E-Volve communiceren we in onze nieuwsbrief over nieuwe Business Stylists, onze diensten enzovoort.

Zoals je ziet is e-mailmarketing toch niet iets dat je er gewoon tussen neemt. Het is veel werk en consequentie is key. Door bovenstaande tips toe te passen kan je al beginnen en gaandeweg zal dit proces evolueren, net zoals de evolutie van je business!

Wil jij ook inzetten op e-mailmarketing maar weet je niet hoe? Plan een afspraak met projectmanager Marijke Steegen en wie weet helpen wij jou E-volueren in e-mailmarketing.