Niet elk bedrijf is even hip en trendy of verkoopt een instagrammable product, en dat is helemaal oké! Toch is het superbelangrijk om jouw doelpubliek geïnteresseerd te houden. Heb jij zo een bedrijf en wil je toch graag boeiende content voorzien voor jouw doelpubliek? Let us help you, want het is eigenlijk écht niet zo moeilijk! Met deze 5 tips kan jij direct aan de slag 👇🏻 

 

1. Vertrek vanuit jouw klant  

 

Wat jij interessant vindt, is daarom niet interessant voor jouw klant. Vertrek daarom steeds vanuit hun perspectief. 

Stel jezelf bijvoorbeeld de volgende vragen:  

  • Waarom wil iemand mijn product kopen/mijn dienst gebruiken? 
  • Welk probleem lost mijn product/dienst voor hen op? 
  • Welke behoefte vervult mijn product/dienst? 

Op deze vragen kan je de meest creatieve antwoorden bedenken. Hou het vooral niet te saai, maar denk out-of-the-box. 📦  

2. Interview een expert of laat hen een gastblog schrijven 

 

Je eigen kennis heb je waarschijnlijk al verschillende keren gedeeld op jouw bedrijfspagina. Daarom is het een goed idee om af en toe een expert iets voor jou te laten schrijven. ✒️Wil hij of zij liever niet zelf iets schrijven? Geen probleem, interview hen en maak er zelf interessante content van.  

Zo leren je klanten nog iets extra bij over jullie sector en laat je zien hoe interessant deze is.  

Je kan in deze post ook nog eens polsen naar de mening van jouw volgers over een bepaald onderwerp. Dan creëer je op deze manier ook nog eens de ideale conversatiebooster!  

 

3. Zet in op Instagram Stories 

 

Een harmonieuze feed met het juiste kleurenpallet en bij elkaar passende foto’s is niet altijd makkelijk te onderhouden. Daarom is het net zo fijn dat je op Instagram Stories je niet moet houden aan al die regeltjes!  

Deel naar hartenlust je producten en/of diensten, behind-the-scenes, belangrijke aankondigingen, live verslagen van evenementen, … Noem maar op! Je volgers weten namelijk graag waar je allemaal mee bezig bent en wie de gezichten achter het bedrijf zijn.  

Bij E-Volve delen we bijvoorbeeld elke vrijdag wat we door de week gedaan hebben en waar we trots op zijn. Zo krijgen onze volgers elke week een kijkje achter de schermen.

 

4. Gebruik ook eens een leuke video  

 

Korte video’s zijn hot! 🔥 

Dit door het razend populaire sociale media platform TikTok en de steeds belangrijker wordende Instagram Reels.  

Geen betere manier om jouw socials te boosten dan hier dan ook op in te zetten. Vertel over jou en je bedrijf, laat zien waar je mee bezig bent of laat zien wat je product allemaal kan. Don’t worry, je moet zeker niet het aantrekkelijkste product op de markt hebben om te kunnen scoren! Zo haalde onderstaande Reel van bouwbedrijf Mathieu Gijbels meer dan vijfduizend views! 👇🏻 

Aan de hand van korte Reels brengen ze iedere week nieuwe projecten in beeld. Zo maken ze informatieve content toch entertainend. We like! 👍🏻 

 

5. Wat je ook post hou het vooral niet te eentonig!

Varieer in je posts. Combineer een afbeelding ook eens met een leuke video of bijvoorbeeld een quote. Mensen worden graag geïnspireerd!  

Vind je het toch moeilijk om iets anders te posten dan een afbeelding? Giet deze dan af en toe in een originele template zodat er visueel toch al wat variatie te zien is op je kanalen.  

💡Tip!  

Gebruik de eenvoudige ontwerptool: Canva. Het is een online grafische tool en app waar je professionele designs kan maken aan de hand van templates. Van social media posts, stories en presentaties tot zelfs visitekaartjes. Alles kan!  Wij leren je hier alvast de belangrijkste functies. 

 

 

Heb je zelf handen te kort om je content interessant en gevarieerd te houden? Dan is Plug & Play iets voor jou!  

Ontdek er hier alles over.