Mensen op je website krijgen is één ding, maar ze er nog een ruime tijd houden is een heel ander verhaal! Tegenwoordig moet alles snel gaan, hierdoor is het niet gemakkelijk om de aandacht van je websitebezoeker te grijpen én lang genoeg vast te houden. Wanneer je bezoeker op zoek is naar bepaalde info die hij niet meteen vindt op jouw website, klikt hij snel en gemakkelijk door naar de volgende website. Dat betekent helaas wel ‘bye bye (potentiële) klant!’ 👋🏼  

Benieuwd hoe je dit vermijdt en een website creëert die opbrengt? Wij geven je 5 eenvoudige tips waar jij meteen mee aan de slag kan.  Lees hieronder meer! 

 

1. Structuur als jouw key to succes

Een goede websitestructuur stuurt je bezoekers vanzelf doorheen je website. Zonder na te denken komen ze uit op exact de pagina’s die ze zochten. En laat dat nu net zijn wat een goede website moet inhouden! 

Een eerste stap om je website te optimaliseren is de belangrijkste pagina’svooraan in de menubalk plaatsen. Jouw menu geeft namelijk weer welke topics het belangrijkst zijn binnen jouw zaak. Daarnaast is het integreren van een zoekbalk op je website ook een slimme zet. Hierdoor kan een persoon snel en concreet zoeken naar een specifiek onderwerp. En remember: hoe minder moeite ze moeten doen, hoe langer ze blijven!  

💡Tip: Weet je niet precies welke pagina’s het belangrijkst zijn voor jouw websitebezoekers? Neem eens een kijkje in Google Analytics. Daar vind je zeer waardevolle informatie over jouw website. 

 

This Way Help GIF by RATP

 

2. De juiste call-to-action

Uiteraard wil je dat potentiële klanten niet alleen je website bezoeken, maar er ook effectief iets “doen”. Hiervoor heb je een sterke call-to-action nodig. Een call-to-action is een knop die je websitebezoekers aanspoort om erop te klikken. Deze actieknop mag zeker niet te opdringerig zijn, maar zie het eerder als een gemakkelijke manier om bezoekers de volgende stap in hun klantenreis te laten zetten. Het is aan jou om hen de juiste kant op te sturen.  

 

 3. Verbind relevante pagina’s met elkaar

Ooit al eens gehoord van een interne linkstructuur? Geen zorgen als je het nu hoort donderen in Keulen. Interne links, zijn zoals het woord al zegt, links die van een pagina naar een andere pagina linken. Je website zal niet alleen beter vindbaar worden in zoekmachines, ook de gebruiksvriendelijkheid gaat erop vooruit. Een goede interne linkstructuur zorgt er namelijk voor dat je websitebezoeker zich beter kan navigeren door je website.  Je bezoeker krijgt het volledige verhaal van een specifiek product of dienst mee en zo effen je het pad  naar een conversie: een verkoop, een afspraak boeken of informatie aanvragen.   

Bij E-Volve doen we dit wel vaker. In onze blogs en op onze menupagina’s zitten vaak links verscholen zodat je makkelijk kan doorklikken naar de pagina waarover het gaat. Handig en makkelijk, en… goed voor de conversies! 

 

4. Published and done! 😉

Je hebt zoveel tijd gestoken in het schrijven van een blog of het opvragen van een klantreview. Dit mag je ook met fierheid delen! De blog is nu aangevuld op de blogpagina, maar waarom niet nog eens in de verf zetten op de homepage? Verwijs ook zeker naar de blog op je website via jouw social media en e-mailmarketing.Hello traffic!

 

5. Don’t forget your SEO

SEO, of zoekmachineoptimalisatie, zorgt ervoor dat jouw website gevonden wordt via Google. Vergeet daarom niet al jouw content SEO-proof te maken. Zorg bij elke foto voor een correcte metadescriptie en voorzie iedere websitepagina van een titel en omschrijving. Verder kan je ook inhoudelijke optimalisaties doorvoeren, zoals zoekwoorden, tekststructuur en links. 

 Klinken deze woorden voor jou als Chinees? Geen probleem! Wij kunnen jou hierbij helpen.  

Leer alvast de basics via onze blog ‘Maak je website SEO-proof’. 

 

Dus, wat hebben we geleerd vandaag?  

 

1. Zorg voor een duidelijke structuur belangrijkste eerst!  

2. Zorg voor een juiste call to action 

3. Linken, linken en nog eens linken!  

4. Durf je blogs in de kijker te zetten 

5. Wees vindbaar op Google via SEO 

 

Ziezo! Met deze tips kan je alvast aan de slag voor een nog betere website. Let’s E-Volve!    

 

Wil jij ook een website die opbrengt?
Dan ben je bij E-Volve aan het juiste adres! 
 

Maak een vrijblijvende afspraak en dan kijken we samen
wat we voor jou kunnen betekenen.