Communicatie is alles en dat vergeten vele zaakvoerders. Founder en Business Stylist van E-Volve,  Loriana Allegrezza, stelde de 5 How to communicate rules op. Tijdens haar Keynote-presentatie voor VAKlab Bokrijk inspireerde ze ondernemers om op een andere manier naar hun business te kijken. Daarbovenop gaf ze “5 How To Communicate Rules” tips en tricks om optimaal te communiceren over je onderneming. 

Maar, wat zijn die 5 belangrijke regels eigenlijk en wat houden ze nu precies in? Wij leggen het je uit in deze blog! Lees je mee? 👇🏼

1. Keep it simple

 

Waarom het jezelf moeilijk maken als het ook gemakkelijk kan? De boodschap die je wilt brengen over jouw business moet in de eerste plaats heel simpel zijn. Ontdek in de podcast welke 5 pijlers Loriana gebruikt om een boodschap clear & simple te houden!

2. Be Consistent

 

Hoe kan jij ervoor zorgen dat je bedrijf binnen 25 jaar nog altijd bestaat? Wees consequent in het aanhouden en doorzetten van je communicatie! Maar, waarom is het belangrijk? Dat laat Chanel, een wereldmerk dat al meer dan 100 jaar bestaat, je zien in onderstaande video.

3. On repeat

 

Herhalen, herhalen en nog eens herhalen is de boodschap! Herhaling is een krachtige techniek om mensen iets aan te leren en ze te overtuigen én dit leidt zelfs tot herinnering. Dat bewijst Martin Luther King ons. Wist je al dat hij in zijn wereldbekende speech de quote “I have a dream” meer dan 10 keer herhaalde? 

4. Be Clear

 

Als je communiceert, ga er dan vanuit dat niemand je kent! Met deze mindset kan je jouw boodschap duidelijker formuleren én communiceren. Vertel elke keer duidelijk wat je doet, maar je moet ook duidelijk stellen wat je van je (potentiële) klant verwacht. Communicate like nobody knows you!

 

  •  Wil je dat een klant iets downloadt? Schrijf dan “Download hier”.
  • Wil je dat een klant iets NU koopt? Schrijf dan “Koop nu”.

E-Volve founder Loriana geeft in de podcast nog meer hands-on voorbeelden die jij kan toepassen in jouw onderneming zodat jouw consument perfect weet wat hij/zij moet doen. Wil je weten welke call-to-actions je het best gebruikt? Luister hier naar de podcast!

5. Dare to sell

 

Durven is hét gouden woord! Remember this: je verkoopt niets, je adviseert je klant. Jij biedt een oplossing voor de noden van een ander! Durf initiatief nemen!

“Ik noem verkopers liever matchmakers. Ze luisteren naar de klant en matchen de consumenten dan met het gepaste product of een passende dienst. Zolang dit jouw uitgaanspunt is, verdwijnt het negatieve gevoel van “ik smeer ze iets aan” als sneeuw voor de zon! – Loriana Allegrezza Founder E-Volve

6. Let’s repeat 

 

Zoals in de blog omschreven is het belangrijk om regelmatig te herhalen. Here we go!

De 5 How to communicate rules op een rijtje:

  • Keep it simple
  • Be consistent
  • On repeat
  • Be clear
  • Dare to sell

Het mooie aan deze 5 tips is dat je ze niet alleen in je werkomgeving maar ook in je privéomgeving kan gebruiken want wie houdt er nu niet van duidelijke communicatie? Inderdaad, everybody loves it! Sla deze tips dus op in je brein 🧠 en ga voor duidelijke communicatie.

Ben jij nu ook razend benieuwd geworden naar de volledige Keynote van LorianaHierin versterkt ze alles wat ze vertelt met concrete en levensechte voorbeelden. Luister hier naar de podcast van VAKlab!

 

Ben jij in de ban van de E-Volve how to communicate rules? Wil jij méér E-Volve? Plan hier je afspraak met Loriana Allegrezza en ontdek meer over een E-Volve Partnership!