Ik hoor je al denken: “Wat bedoel je hiermee?” En dat begrijp ik heel goed.

Ik ga het even anders formuleren: Waarom zou je tijd en energie investeren in het halen en plaatsen van een ladder om helemaal bovenaan in de boom een appel te plukken, als je op de tippen van je tenen onderaan de boom ook een appel kan plukken?

Zie jij de link al tussen fruit plukken en bestaande klanten? Ontdek het verder in deze blog!

 

E-Volve, blog, laaghangend fruit, bestaande klanten, communicatie, sales, marketing

 

 

Just keep it simple

Het is eigen aan de mens dat we het antwoord altijd té ver gaan zoeken. Daarom geven we in het runnen van je business 1 gouden tip: keep it simple! Zoek het antwoord niet te ver.

 

Laaghangend fruit en bestaande klanten

Maar wat is dan nu de link tussen laaghangend fruit en je bestaande klanten? Wel, je bestaande klanten kennen jou en je business. Ze weten wie je bent en wat je doet. Bestaande klanten zijn vaak degenen die moeiteloos je product en/of dienst aankopen.

En net deze (cruciale) groep vergeten we heel vaak. Veel ondernemers spenderen een hoop geld en aandacht om nieuwe klanten aan te trekken, terwijl een kort telefoongesprek of bezoek aan bestaande klanten al voldoende is om de omzet te boosten.

Heb je een kledingzaak en breng je bijvoorbeeld een nieuwe collectie uit? Communiceer als eerste hierover naar je bestaande klanten. Blijf ze je aandacht geven. Nadien kun je stappen zetten om nieuwe klanten aan te trekken. Dus, laat die ladder maar achterwege! 😉

Wil je op een andere manier je verkoop boosten? Lees dan onze blog over upselling, cross selling en deep selling hier!