Je bent je onderneming opgestart vanuit je passie en drive (en misschien wel vanuit een droom). Maar als ondernemer komt er veel extra bij kijken wat ook wel met je business te maken heeft, waardoor er minder tijd vrij is voor je échte passie.  

Founder en Business Stylist van E-Volve, Loriana Allegrezza, inspireerde tijdens haar Keynote-presentatie voor VAKlab Bokrijk om op een andere manier naar je business te kijken. Daarbovenop gaf ze met haar “5 How To Communicate Rules” tips en tricks om optimaal te communiceren over je onderneming

Wanneer je Business Stylist Loriana hoort praten over haar passie en de kracht achter een goede sales-, marketing- en communicatiestrategie, krijg je onmiddellijk zin om de 5 “How To Communicate Rules” toe te passen. Maar, wat zijn die belangrijke 5 regels eigenlijk? We sommen het hieronder voor je op! 

 

1. Keep it simple

Waarom het jezelf moeilijk maken als het ook gemakkelijk kan? De boodschap die je wilt gaan brengen over jouw business moet in de eerste plaats heel simpel zijn. 

Ontdek in de podcast welke 5 pijlers Loriana gebruikt om een boodschap clear & simple te houden! 

 

2. Be Consistent

Wil je dat jouw bedrijf binnen 25 jaar nog altijd bestaat? Dan moet je consequent zijn in het aanhouden en doorzetten van je communicatie. Waarom dat belangrijk is, laat Chanel, een wereldmerk dat al meer dan 100 jaar bestaat, je zien in onderstaande video. Chanel vertelt vandaag nog altijd wie ze zijn, wat ze doen, waarom ze het doen en voor wie ze het doen.  

Kijk zelf waarom Chanel het summum is van consistent communiceren.👇🏼

 

3. On Repeat

Herhaal je boodschap en doe het zelfs meerdere kerenHerhaling is een krachtige techniek om mensen iets aan te leren en ze te overtuigen én dit leidt zelfs tot herinnering. 

Dat bewijst Martin Luther King ons. Wist je al dat hij in zijn wereldbekende speech de quote “I have a dream meer dan 10 keer herhaalde?  

I have a dream_Martin Luther King

 

 

4. Be Clear

“Communicate like nobody knows you!” Ga er niet van uit dat ze je al kennen en weten wat je doet. Met die mindset zal je je boodschap veel duidelijker formuleren én communiceren. Vertel elke keer duidelijk wat je doet, maar je moet ook duidelijk stellen wat je van je (potentiële) klant verwacht.

Wil je dat de klant iets leest? Schrijf er dan bij ‘lees hier’

Wil je dat de klant NU koopt? Laat het de klant dan weten met “koop nu”

Loriana geeft in de podcast nog meer hands-on voorbeelden die jij kan toepassen in jouw onderneming zodat jouw klant perfect weet wat hij/zij moet doen. Ben jij benieuwd welke Call-To-Actions jij kan gebruiken voor jouw business? Luister dan snel naar de podcast! 

 

5. Dare to sell

Ook sales is communicatie! Want remember this: je verkoopt niets, je adviseert je klant. JIJ biedt een oplossing voor de NODEN van een ANDER.  

Loriana noemt verkopers liever “Matchmakers”. Waarom? Ze luisteren naar de klant en matchen ze dan met het gepaste product of met een passende dienst.  Zolang dat je uitgangspunt is, dan verdwijnt het negatieve gevoel van “ik smeer ze iets aan” als sneeuw voor de zon! 

Conclusie

Ben jij nu ook razend benieuwd geworden naar de volledige Keynote van Loriana? Hierin versterkt ze alles wat ze vertelt met concrete en levensechte voorbeelden. Luister nu naar de podcast van VAKlab. 


Ben je nu al heel erg benieuwd en wil je erachter komen wie Sam en Jerry zijn? Lees dan nu onze blog over de intense battle tussen de twee!