Kritische berichten… hoogstwaarschijnlijk hebben we het allemaal al eens meegemaakt. De kunst is hoe je als bedrijf ermee omgaat! Weet jij als ondernemer niet goed hoe je kritische berichten het best aanpakt? En dat zonder een verkeerde indruk te geven van je bedrijf? Wij geven jou in deze blog 4 tips mee!  

 

Tip 1: Waardeer de commentaar! Het is maar feedback. 

Oh nee, een slechte review… Wat nu?😦 No stress! Kritische berichten zijn niet fijn, maar het is geen groot issue. Bekijk het eens van de andere kant. Als niemand het je zegt kan je er als organisatie ook niets aan veranderen. Bekijk alle berichten dus positief en verbeter waar je kan! 😄  

 

 

Tip 2: Get private!  

Interactie en dialoog zijn de twee belangrijkste 🗝 als het om sociale media draait. Maar… In dit geval is het toch nét iets anders. Als je ervoor kiest om de dialoog aan te gaan via sociale media zal je meer negatieve reacties krijgen omdat iedereen zijn eigen mening heeft. 🙋🏽 

Ga bij mindere reviews de conversatie beter privé aan. Zo kan je samen met de betrokken persoon de comments meteen uitklaren en tot een oplossing komen! 🤝 

 

Tip 3: Bied je excuses aan   

Excuses make sense! Niet iedereen geeft graag zijn fouten toe maar het is belangrijk dat je dat in deze situatie nét wel doet. Als jij als organisatie kan uitkomen voor de fout zal je zien dat je klanten dit appreciëren.

Wil je graag nog een stapje verdergaan en weer een lach op het gezicht van de betrokken persoon toveren? 😁 Just say sorry, it’s never too late! 😉 Bied daarnaast een oplossing of compensatie aan zodat deze negatieve ervaring in iets positief wordt omgezet.

 

Tip 4: Brief je collega’s!  

Jij bent niet de enige die in aanraking kan komen met kritische comments! Het kan jouw collega’s ook overkomen. Daarom is het belangrijk dat je elkaar steeds brieft als een dergelijke situatie zich voordoet. Wees de comments voor en bereid je team voor op wat kan komen. Op deze manier kan iedereen tijdig zijn mannetje staan 👊🏽, in a positive way! 😉 

 

 

Je kan het wel al raden, maar het draait allemaal om positiviteit! En dat staat ook centraal binnen E-Volve. Denk in mogelijkheden en je zal zien dat je klanten kan overhalen om hetzelfde te doen. Verlies jezelf niet in een discussie en wees vriendelijk en respectvol! En onthoud: is het echt de moeite waard om een discussie aan te gaan? Stay calm and focus on the goal! 😜 

 

 

Wil jij jouw team ook positiviteit meegeven en jouw bedrijf laten groeien,

maar weet je niet hoe hieraan te beginnen?  🤝

Boek nu je afspraak bij Business Stylist & Projectmanager Academy Loriana Allegrezza en wie weet vloeit er wel een E-Volve Partnership uit voort!