Mijn eerste stappen in contentmarketing

 

Contentmarketing: Wat is het? Wat zijn de voordelen voor jou en jouw onderneming? En waarom adviseren wij het vaak aan onze klanten? Lees het hier! 

Business Stylist

Sinds 1 april 2017 ga ik als Business Stylist door het leven. How stop.. Business wat? Wel, als Business Stylist begeleid en coach ik ondernemers en hun team om sales, marketing en communicatie naar een hoger niveau te tillen. Daarom introduceer ik het SMC-plan®️ in hun onderneming. Het SMC-plan®️ staat, heel simpel, voor: sales-, marketing- en communicatieplan. Het is één overzichtelijk plan dat vanuit sales ontstaat en waar de marketing en communicatie strategisch uit voortvloeien.

Een Business Styling bestaat uit een combinatie van de introductie van het SMC-plan®️ en mijn 4 sleutels tot succes®️! Het is de bedoeling om met de mix van deze tools ondernemingen een boost te geven.

Soit! Dat was dus nog even ter opfrissing van wat ik als Business Stylist doe 🙂

Tijdens onze Business Stylings adviseren we vaak om in het SMC-plan®️ ook contentmarketing te integreren. Maar wat is contentmarketing nu precies en wat zijn de voordelen?


Wat is contentmarketing?

Als je het letterlijk neemt, kan je het zien als het vermarkten van je inhoud om zo een relatie met je klant en je potentiële klant aan te gaan. Eigenlijk is contentmarketing een marketingtechniek waarbij waardevolle en relevante inhoud wordt gecreëerd en verdeeld over verschillende kanalen om een bepaalde doelgroep te bereiken en om hen te triggeren tot een winstgevende actie.


Waarom adviseren we het vaak?

Contentmarketing heeft tal van voordelen. Persoonlijk vind ik onderstaande puntjes het belangrijkst:

1. Merkreputatie/branding

Op de reputatie van je onderneming heb je weinig vat. Iedereen heeft een mening en dat heb je niet in de hand. Wat je wel in de hand hebt is hoe je jouw merkreputatie kan beïnvloeden. Door sterke content de wereld in te sturen kan je laten zien wie je bent, waar je als bedrijf voor staat en kan je een positief gevoel creëren bij jouw merk.

2. Lead generation

Contentmarketing is cruciaal in het klantwervingsproces. De eerste stap hier is bedenken WAT je gaat zeggen en tegen WIE. Je moet een goede balans vinden tussen wat je als onderneming wil vertellen en wat je doelgroep wil horen. Met interessante en relevante content trek je leads aan die waardevol zijn voor je onderneming! Vergeet niet met een call-to-action te werken als je wil dat je publiek een bepaalde handeling doet.

3. Klantrelaties

Door regelmatig interessante content te plaatsen, laat je zien dat je als onderneming wat te vertellen hebt en is de kans groter dat mensen je in de gaten houden. Je biedt de klant meer dan alleen het product of dienst. Hierbij komt storytelling en gepersonaliseerde content naar boven, wat je prima in je content kunt verwerken.

4. Conversies

Dit is waar het voor de meeste bedrijven uiteindelijk om gaat: doelen bereiken. Contentmarketing vergt een lange adem en de resultaten zullen misschien nog niet zichtbaar zijn in de eerste weken, maar het betaalt zich zeker terug! Door jouw relevante content trek je ook de juiste doelgroep aan en is de kans groter op meer relevante views, websiteklikken, downloads, aankopen etc. 

5. SEO

Goede content- en zoekmachineoptimalisatie (SEO) zorgen voor een hogere positie in de zoekresultaten. Dit betekent dat klanten en potentiële klanten je sneller en beter zullen vinden. Bovendien creëer je een zeker gevoel van vertrouwen en betrouwbaarheid bij het publiek wanneer je goed scoort in de zoekresultaten van Google.

Ik hoop dat dit contentmarketing nu duidelijker is geworden zodat jij er nu ook mee aan de slag kan! 

Good luck! 🙂 

Is je eigen mening het belangrijkst of niet? Kom het te weten in onze blog!