You love it or you hate it. Dat kun je concluderen als je meerdere mensen vraagt naar adverteren binnen zoekmachines. In onze vorige blog SEO, SEA, SE-WHAT?! Laat het voor eens en voor altijd duidelijk zijn! legden we het verschil uit tussen de marketingstrategieën SEO en SEA. We doken dieper in de SEO-materie, maar… als je SEO-inspanning niet snel genoeg de vruchten afwerpen, overweeg dan om te beginnen met zoekmachineadvertenties, oftewel SEA.

 

Benieuwd hoe je dit doet? Lees dan snel verder!👇🏼

 

Even opfrissen… Wat was SEA ook al weer? 🤔 

SEA staat voor ‘Search Engine Advertising’, oftewel ‘Zoekmachine adverteren’.  Je product, dienst of website wordt tegen betaling sneller en beter gevonden in zoekmachines, zoals Google of Bing. Hierdoor vinden je potentiële klanten je direct én wordt er ook effectief geklikt op je advertentie. Klikt er niemand op je advertentie? Dan hoef je niets te betalen. Je betaalt namelijk per klik. Handig, toch? 

 

Hoe werkt SEA? 

Search Engine Advertising klinkt misschien ingewikkeld, maar eigenlijk is het heel gemakkelijk! Na het kiezen van je campagnedoel, budget en doelgroep, bepaal je op welke woorden je wil adverteren. Kies enkel woorden die relevant zijn voor je bedrijf. Heb je bijvoorbeeld een schoonheidssalon in Maasmechelen? Dan heeft het geen zin om te adverteren op zoektermen zoals schoonheidssalon Hasselt. 

💡 De zoekwoordenplanner van Google of Google Chrome-extensie ‘Ubersuggest’ zijn gratis tools die je kan gebruiken om te kijken of jouw zoekwoorden relevant genoeg zijn. 

Nadat je zoekwoorden zijn opgesteld, kies je voor een pakkende advertentietekst. Als je wil dat mensen écht doorklikken naar je website, hoef je niet te ROEPEN OM OP TE VALLEN. Zorg daarom dat je teksten persoonlijk zijn. Vervolgens stel je een budget samen dat je wilt spenderen aan je advertentie. Druk op publiceren en je advertentie is ready. 👍🏼 
 

 

Waarom zou ik budget uitgeven aan SEA?  

Je zal wel denken: “waarom zou ik betalen voor bezoekers als ik het ook gratis kan doen?” Zoekmachine adverteren is namelijk zeer effectief 

Denk maar eens na hoe vaak jij zoekmachines zoals Google gebruikt in het dagelijkse leven. Als je schoenen wilt, zoek je het op via een zoekmachine. Heb je geen tijd om naar de winkel te gaan? Dan zoek je het online op of bestel je het via de webshop. Ben je nog niet uit wat jouw volgende vakantiebestemming is? Zelfs dan zoek je het op via de zoekmachine!  

 

Succesvol adverteren in zoekmachines! 

Adverteren in zoekmachines, zoals Google of Bing is vandaag de dag zeer populair. Bovendien staan deze advertenties ook steeds bovenaan. In één oogopslag ziet jouw potentiële doelgroep jouw product, dienst of website. Een must dus om daarop in te zetten! 

 

 

Wil je meer weten over adverteren in zoekmachines?
Of heb je een andere vraag? 

Neem contact op met Business Stylist Marijke Steegen.