1. Content is key
Vooraleer je inzet op social media, is het belangrijk om te achterhalen wie jouw doelgroep is en welke topics je doelpubliek interessant vindt om te lezen. Op basis hiervan maak je jouw social media post op. Kies voor passende beelden en schrijf gericht je teksten. Hoe je dit doet? Dat lees je in onze blog “Meer verkopen door pakkende content? Dat doe je met deze 5 tips!”
💡 Tip! Ga de interactie met je publiek aan en stel vragen om te achterhalen welke content zij interessant vinden. Dit kan je doen aan de hand van een Instagram Reel of een poll op Instagram Story.
2. Be Consistent
Regelmaat, harmonie en consistentie. Dingen die we allemaal wel zoeken in het leven, maar ze gelden ook voor social media. Wil je dat jouw bedrijf binnen 25 jaar nog altijd bestaat? Dan moet je consequent zijn in het aanhouden en doorzetten van je communicatie. Bepaal voor jezelf welke postfrequentie voor jou en je werkplanning haalbaar is, maar probeer toch zeker iedere week actief te posten.
💡 Tip! Wil je dat jouw post écht onthouden wordt? Herhalen is dan de boodschap! Je hoeft niet het warm water uit te vinden.Je kan perfect een social media post herhalen met een ander beeld en licht gewijzigde tekst.
3. Vergeet niet te taggen
Wist je dat je jouw bereik vergroot door het taggen van mensen en locaties? Wanneer je iemand tagt, verschijnt je bericht op hun profiel, waardoor je al meteen meer bereik hebt. De kans is groot dat deze personen je bericht ook verder gaan verspreiden. Af en toe je locatie taggen is ook zeker de moeite, want hier wordt namelijk veel op gezocht.
💡 Tip! Op LinkedIn is het niet gangbaar dat je zomaar random mensen vernoemt in je posts. Tag daarom enkel mensen die je kent.
4. #Hashtags
Hashtags zijn vooral populair op Instagram. Ze zorgen namelijk voor meer interactie, waardoor Instagram-gebruikers automatisch bij jouw post terecht komen. Je wordt bovendien ook veel sneller gevonden door andere gebruikers.
💡 Tip: Gebruik enkel relevante hashtags onder je post.
5. Engagement
Wil jij meer bereik? Dan is het belangrijk om de interactie met jouw volgers aan te gaan. We zeiden het al in tip 1: stel je publiek gerichte vragen en reageer op comments en DM’s. Je zal merken dat de drempel verlaagd wordt om te reageren.
6. Bericht delen op social media
Vergeet zeker niet je berichten te delen op social media. Bij E-Volve doen we dit voortdurend. Want, hoe meer mensen je social media berichten zien, hoe groter je bereik! Heb je een social media post geschreven? Top! Deel samen met jouw collega’s de post en je zult zien dat je bereik vergroot wordt.
Aan de slag!
Nog even de 6 takeaways op een rijtje:
1. Content is key: Ga voor topics die je doelpubliek interessant vinden.
2. Be consistent: Wees consistent in het aanhouden en doorzetten van je communicatie.
3. Vergeet niet te taggen: Tag mensen en locaties
4. #Hashtags: Hashtags zorgen voor meer interactie.
5. Engagement: Reageer op comments en DM’s.
6. Deel berichten op social media: Hoe meer mensen je social media berichten zien, hoe groter je bereik.