Een marketingwereld zonder content? Dat bestaat niet meer want zonder content kan je jouw communicatiekanalen niet inzetten bij (potentiële) partners/ klanten. Hoe dan ook is het niet altijd even makkelijk om aan goede contentmarketing te doen.  

In deze blog helpen wij jou graag met het zetten van de eerste stappen in contentmarketing. Wat is het? Wat zijn de voordelen? En waarom adviseren wij het vaak aan onze klanten? Je ontdekt het allemaal in deze blog. 👇🏼 👀 

 

1. Wat is contentmarketing?  

 

Als je het letterlijk neemt komt het erop neer dat je je inhoud vermarkt om zo een relatie op te bouwen met je (potentiële) klanten/ partners. Contentmarketing is een marketingtechniek waarbij waardevolle en relevante inhoud wordt gecreëerd en verdeeld over verschillende kanalen.  

De reden? 🤔 Om een bepaalde doelgroep te bereiken en hen te triggeren tot een winstgevende actie.  

2. Wat zijn de voordelen?  

 

Wij sommen voor jou de volgens ons belangrijkste voordelen even op. 

 

  • Merkreputatie/branding 

Iedereen heeft een eigen mening. De mening van anderen heb je jammer genoeg zelf niet in handen. Wat je wél in handen hebt is hoe je jouw merkreputatie kan beïnvloeden. Door sterke content de wereld in te sturen kan je laten zien wie je bent, waar je als bedrijf voor staat en kan je een positief gevoel creëren bij jouw merk. 👍🏼 

 

  • Lead generation

Contentmarketing is een cruciale stap in het klantwervingsproces. De eerste stap hier is bedenken WAT je gaat zeggen en tegen WIE. Je moet een goede balans vinden tussen wat je als onderneming wil vertellen en wat je doelgroep wil horen.  

Met interessante en relevante content trek je leads aan die waardevol zijn voor je onderneming! Vergeet niet met een call-to-action te werken als je wil dat je publiek een bepaalde handeling doet. 

  • Klantrelaties 

Door regelmatig interessante content te plaatsen, laat je zien dat je als onderneming wat te vertellen hebt en is de kans groter dat mensen je in de gaten houden. Je biedt de klant meer dan alleen het product of dienst. Hierbij komt storytelling en gepersonaliseerdecontent naar boven, wat je prima in je content kunt verwerken. 

  • Conversies

Dit is waar het voor de meeste bedrijven uiteindelijk om gaat: doelen bereiken. Contentmarketing vergt een lange adem en de resultaten zullen misschien nog niet zichtbaar zijn in de eerste weken, maar het betaalt zich zeker terug! Door jouw relevante content trek je ook de juiste doelgroep aan en is de kans groter op meer relevante viewswebsiteklikkendownloadsaankopen etc. 

  • SEO

Goede content- en zoekmachineoptimalisatie (SEO) zorgen voor een hogere positie in de zoekresultaten. Dit betekent (potentiële) klanten je sneller en beter zullen vinden. Bovendien creëer je een zeker gevoel van vertrouwen en betrouwbaarheid bij het publiek wanneer je goed scoort in de zoekresultaten van Google. Ook wij hebben een SEO-talent in onze organisatie. Meet Sarah! 🤩

Zoals je ziet zijn er heel veel pluspunten aan de investering in goede contentmarketing. Je snapt dan ook wel dat we dit aanmoedigen bij onze klanten. Als je jouw bedrijf wil laten groeien is het belangrijk dat je hier voldoende tijd in steekt en geduld hebt!

Wil jij jouw contentmarketing laten evolueren? Neem contact op met Business Stylist Loriana and let’s start an evolveship!