Een leuke, goede social media post is pas perfect als je copy ook tiptop in orde is. Vaak onderschatten mensen het belang van een goede social media copy. Er komt veel meer bij kijken dan we denken. Je mag geen schrijffouten maken, je moet je publiek mee hebben en ook nog eens de juiste boodschap erin verpakken.

We geven je graag enkele tips mee. Let’s do this! 🤘🏽 

1 Trek meteen de aandacht

Zet de belangrijkste info op de eerste plaats. Wil je echt de aandacht van je publiek trekken? Ja duh! Dan is het slim om je copy te starten met een vraag of een straffe anekdote. Je zal zien… je hebt je doelgroep in no time mee op de kar! 

2 #TOTHEPOINT 

Niet rond de pot draaien is de boodschap. Vaak willen de lezers van je social media posts snel weten waar het om gaat en wat ze aan je post hebben. Als je beslist om een ellenlange tekst te schrijven haken ze gegarandeerd af.  

💡 Tip: Denk op voorhand goed na wat je wilt vertellen en hoe je dat op een originele manier kan doen.   

Verkoop je bijvoorbeeld schoenen, vertel dan hoe je je schoenen best onderhoudt en welke producten jij daarvoor verkoopt. Dit is relevant voor je doelgroep: je geeft een handige tip terwijl je ook een product verkoopt.   

3 Actief en informeel schrijven 

De meerderheid van je volgers zitten op social media voor hun plezier. Door passief te schrijven kom je soms te formeel over en voelen je volgers zich vaak minder aangesproken. Een actieve zin is veel meer to–the-point en korter. Het leest prettiger waardoor je volgers meer aandacht besteden aan je post. 

4 CTA of Call-To-Action 

En CT -what? Een Call To Action is een tekst dat vraagt aan een volger om onmiddellijk een bepaalde handeling uit te voeren. Je hebt de aandacht getrokken met een opvallende vraag, je boodschap is to the point en je informatie is gericht naar je doelgroep.  

Dan eindig je met een duidelijk CTA waarbij je de volgers vraagt om iets concreet te doen: “bel ons”, “contacteer ons”, “vraag meer informatie”, “ga naar onze webshop”. Op deze manier overtuig je hen om tot een specifieke actie over te gaan. 

Wil jij ook aan de slag met je social media, maar heb je handen te kort? Wij helpen je graag verder! Plan hier je afspraak.