Het aantrekken van bezoekers naar je website is één uitdaging, maar ervoor zorgen dat ze er blijven en betrokken blijven, is een hele andere zaak! In de huidige snelle wereld is het niet gemakkelijk om de aandacht van je websitebezoekers te trekken en vast te houden.  

Als een bezoeker niet direct de gewenste informatie op jouw website vindt, zal hij snel doorklikken naar de volgende website. Dit betekent helaas dat je een (potentiële) klant verliest. 

Benieuwd hoe je dit kunt voorkomen en een winstgevende website kunt creëren? We delen graag 5 eenvoudige tips waarmee je meteen aan de slag kunt.  

 

1. Structuur als jouw key to succes

Een goed gestructureerde website leidt je bezoekers moeiteloos door de pagina’s heen. Ze komen automatisch terecht op de exacte pagina’s die ze zoeken. En dat is precies wat een goede website moet bieden! Een eerste stap om je website te optimaliseren, is door de belangrijkste pagina’s vooraan in het menu te plaatsen. Het menu geeft namelijk de belangrijkste onderwerpen weer binnen jouw bedrijf. 

Bovendien is het integreren van een zoekbalk op je website ook een slimme zet. Hierdoor kunnen bezoekers snel en gericht zoeken naar specifieke onderwerpen. En onthoud: hoe minder moeite ze hoeven te doen, hoe langer ze op je website blijven! 

💡 Tip: Weet je niet precies welke pagina’s het belangrijkst zijn voor je websitebezoekers? Neem eens een kijkje in Google Analytics. Daar vind je waardevolle informatie over jouw website. 

 

2. De juiste call-to-action

Natuurlijk wil je dat potentiële klanten niet alleen je website bezoeken, maar ook daadwerkelijk actie ondernemen. Hiervoor heb je een sterke call-to-action nodig. Een call-to-action is een knop die je websitebezoekers aanmoedigt om erop te klikken. Deze actieknop moet niet opdringerig zijn, maar eerder dienen als een eenvoudige manier om bezoekers de volgende stap in hun klantreis te laten zetten. Het is aan jou om hen op de juiste weg te sturen. 

3. Verbind relevante pagina’s met elkaar

Heb je ooit gehoord van een interne linkstructuur? Geen zorgen als het je nu in verwarring brengt. Interne links zijn eenvoudigweg links die van de ene pagina naar de andere pagina op je website leiden. Ze verbeteren niet alleen de vindbaarheid van je website in zoekmachines, maar ook de gebruiksvriendelijkheid. Een goede interne linkstructuur zorgt ervoor dat je websitebezoekers gemakkelijker kunnen navigeren. Ze krijgen het volledige verhaal achter een specifiek product of dienst te zien, waardoor het pad naar conversie, zoals een verkoop, een afspraak of informatieaanvraag, wordt geëffend. 

  

Bij E-Volve passen we dit vaak toe. We verbergen links in onze blogs en op onze menupagina’s, zodat je eenvoudig kunt doorklikken naar de relevante pagina. Handig, makkelijk én goed voor conversies! 

4. Published and done! 😉

Je hebt veel tijd besteed aan het schrijven van een blog of het verzamelen van klantenreviews. Dit verdient ook trots en mag gedeeld worden! Plaats de blog niet alleen op de blogpagina, maar zet het ook in de schijnwerpers op de homepage. Verwijs ook naar de blog op je website via sociale media en e-mailmarketing. Hallo verkeer!

 

5. Don’t forget your SEO

SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie, zorgt ervoor dat je website vindbaar is via Google. Vergeet dus niet om al je content SEO-vriendelijk te maken. Zorg ervoor dat elke afbeelding een metadescriptie heeft en zorg dat elke webpagina is voorzien van een titel en beschrijving. Daarnaast kun je inhoudelijke optimalisaties doorvoeren, zoals het gebruik van relevante zoekwoorden, een goede tekststructuur en het toevoegen van interne en externe links. 

 Klinken deze woorden voor jou als Chinees? Geen probleem! Wij kunnen jou hierbij helpenLeer alvast de basics via onze blog ‘Maak je website SEO-proof’. 

 

Wil jij ook een website die opbrengt? Dan ben je bij E-Volve aan het juiste adres!