Ben je op zoek naar talent? LinkedIn is dé tool om nieuwe medewerkers aan te trekken. Hoe je deze medewerkers aantrekt? Dat is met een sterk bedrijfsprofiel. Wij sommen hier enkele tips op die jij kan toepassen om een positief bedrijfsimago te creëeren. Hiermee laat je zien waarom mensen bij jou moeten zijn voor dé leukste job op aarde. Een sterk werkgeversmerk zorgt ervoor dat mensen voor je willen én blijven werken.

 

 Let’s begin!  

 

1. Update je bedrijfsprofiel

Een bedrijfsprofiel hebben is al een eerste stap. Maar hou je deze ook up-to-date? Zorg dat je bedrijfsprofiel actueel is met de dagdagelijkse activiteiten van je bedrijf. Pas je bio aan, verander je achtergrondfoto, zorg ervoor dat je pagina dezelfde look én sfeer van je bedrijf uitstraalt.
 

2. Breng je team in beeld

Mensen houden ervan om gezichten te zien. Daarom worden beelden van een team altijd goed onthaald. Je publiek krijgt zo een kijkje achter de schermen en kan zich een beeld vormen van je organisatie en de mensen erachter. Stel een nieuwe collega voor of deel een werkjubileum van je werknemers. Doordat je als bedrijf je openstelt naar je werknemers, zal dat ook gezien worden door je doelpubliek.

💡 Tip: Organiseer eens een fotoshoot die je team op een verfijnde maar professionele manier in de kijker zet. Die mooie beelden leveren vast en zeker een mooi totaalplaatje op! 😜 📸
 

3. Maak boeiende en deelbare inhoud

Make your content count! Ja, het is natuurlijk ook belangrijk om zelf een bijdrage te leveren. En dat hoeft helemaal niet moeilijk te zijn! De content die je op LinkedIn kan plaatsen heb je meestal zelf in huis. En als dat niet zo is kan je altijd content van anderen delen zoals boeiende artikels, een leuke video of een inspirerend interview. Let er wel op dat de inhoud een meerwaarde is voor jouw bedrijf en je netwerk. Je zal zien dat je er makkelijk interactie mee creëert!  

 

👉🏼 Heb je weinig inspiratie? Met deze content zal je zeker scoren op LinkedIn:  

  • Business gerelateerde tips & trends 

  • Testimonials van klanten of werknemers 

  • Belangrijke casestudies of whitepapers 

  • Een poll/stemming 

  • Interessante blogs & interviews 

  • Leuke ervaringen met klanten  

  • Nieuws vanuit je bedrijf

4. Consistency is key!

Net zoals andere social media is het belangrijk om regelmatig actief te zijn.  
Het delen van content met je netwerk is daar een onderdeel van. De sleutel tot succes? Consistentie! Regelmatig posten is een must, maar doe het niet enkel op het moment dat je er tijd voor hebt. Maak een duidelijk plan zodat je weet welke content je moet produceren, wanneer je het gaat delen en welke boodschap je wilt overbrengen aan je netwerk. En zoals we bij E-Volve zeggen: “Lange voorbereiding = korte uitvoering”!

 

5. Laat je medewerkers je content delen

Last but not least: wacht niet af maar ga proactief je medewerkers aanzetten om content te delen. Het is heel belangrijk om je team te laten meebouwen aan de interactie. Daarnaast is het ook zeer effectief! Je zal meteen voelen dat je medewerkers helpen om een sterke community op te bouwen met je netwerk. Doordat zij sharen, liken en reageren krijg je betrokken mensen. 💬 

 

Met deze 5 tips voor een sterke Employer Branding op LinkedIn zal je ongetwijfeld scoren met je bedrijfsprofiel! Heb je nog vragen over LinkedIn of ben je op zoek naar een opleiding die je op weg helpt?
Dan is de E-Volve Academy iets voor jou!