Als bedrijf gebruik maken van Instagram Reels? Het antwoord is JA! Instagram Reels is een nieuwe manier om je community op te bouwen en je volgers uit te breiden. Allemaal leuk zo’n nieuwe functie, maar hoe zet je het nu als bedrijf succesvol in?
Lees verder en ontdek onze 5 tips
1. Laat zien hoe je product of dienst werkt
Jouw content moet waardevol zijn voor je volgers. Laat je doelgroep daarom kennis maken met je product of dienst op een creatieve manier. Wanneer je doelgroep zich beter kan identificeren met je product of dienst, dan is de kans ook groter dat ze ook effectief bij je kopen.
We illustreren dit even met een voorbeeld.
Ben je binnenhuisarchitect? Laat zien hoe je aan een project begint, hoe je van een schets naar het uiteindelijke resultaat toe werkt.
Verkoop je verzorgingsproducten? Laat zien hoe je de producten aanbrengt,
Kortom: Instagram Reels zorgt ervoor dat je content een tikkeltje leuker, interessanter en interactiever wordt!
2. Behind the scenes
Mensen zien graag hoe het er achter de schermen aan toegaat. Zet daarom je werknemers en jezelf in de kijker en laat zien hoe je bedrijf functioneert. Gezichten werken nu eenmaal beter! Het zorgt bovendien ook voor meer bekendheid en vertrouwen. Uiteindelijk bepaal je zelf hoever je hierin gaat en wat je allemaal deelt met je volgers.
3. Zorg voor interactie
Als je interactie met je community wilt zorg dan in eerste instantie voor relevante content voor je doelgroep. Zorg vervolgens ook voor een duidelijke vraagstelling tijdens het maken van een Instagram Reel. Zo is de kans veel groter dat de kijker op jouw content reageert. Hoe relevanter je content is voor je doelgroep, hoe meer engagement onder je post, hoe groter je bereik zal zijn op Instagram.
4. #gebruikdejuistehashtag
Om ervoor te zorgen dat de content die je maakt bij de juiste doelgroep terechtkomt, zijn hashtags van groot belang. Door de juiste en relevante hashtags te gebruiken word je sneller gevonden door je doelgroep én zullen je volgers ook sneller reageren. Dit zorgt dan weer voor een hoger organisch bereik.
5. Inspireren om verkoop te stimuleren
Door je doelgroep te inspireren ga je onrechtstreeks verkoop stimuleren. Als je relevante tips en inspiratie deelt gaat je engagement met je community stijgen. Relevant zijn wil overigens niet zeggen dat het altijd uitgebreid en diepzinnig moet zijn. Relevantie mag ook luchtig zijn.
6. Conclusie
Door het grote aanbod op Instagram, moet je nu eenmaal onderscheidend zijn als ondernemer, opvallen en dus andere content delen dan je concurrenten. Een bewegend beeld trekt bovendien meer aandacht, waardoor je volgers langer blijven hangen bij je content. Maar, het is belangrijk dat je als bedrijf niet blindelings content gaat delen. Goed nadenken wat én wie je ermee wilt bereiken is dus de boodschap!