Hello 2023, hello new tips! Interne communicatie wordt steeds belangrijker. Elke werkgever wil betrokken werknemers in zijn organisatie hebben, maar dat kan alleen als je hier als bedrijfsleider dedicated aan meewerkt.  

Wij zetten voor jou 4 belangrijke interne communicatietrends voor 2023 op een rijtje zodat ook jij in het nieuwe jaar aan de slag kan met je interne communicatie. Lees mee en laat je onderdompelen in de nieuwe trends. 👇🏼👀 

1. Choose for: de omnichannel benadering  

 

Zoals we allemaal weten wordt hybride werken de norm, maar hoe kan je toch in contact blijven met je medewerkers? En hoe informeer je die persoon als hij/ zij niet op kantoor zit? Wij hebben enkele goede oplossingen! Er zijn verschillende communicatiekanalen die je als bedrijfsleider kan inzetten. We sommen ze even voor je op:  

  • Een intranet op PC of laptop 
  • Een mobiele intranet-app voor werknemers op de baan 
  • Een communicatiekanaal in Microsoft Teams 
  • E-mailcommunicatie  
  • Een WhatsApp groep 

Bij E-Volve kiezen we ook voor een omnichannel benadering via ons intranet – In-Volve, Microsoft Teams, E-mailcommunicatie en WhatsApp. Dit omdat de Business Stylists vanuit verschillende werkplekken werken. 😯 Sommige Business Stylists werken in-house bij de klant, van thuis of op The E-Volve Office @CordaCampus.

 

Waarvoor we wat gebruiken?

 

  • Het intranet: hier posten we luchtige content. Zo delen we elke maand, gezonde tips & tricks, leuke challenges, foto’s en zoveel meer.
  • Microsoft Teams: willen we een werkgerelateerde vraag stellen? Dan gebeurt dat hier!
  • E-mailcommunicatie: Is er een klant die mee op de hoogte moet gehouden worden, willen we een afspraak inplannen of is het info waar we niet meteen een antwoord op verwachten? Dan gebruiken we e-mail om te communiceren.
  • WhatsApp: informele content delen? Dan is Whatsapp onze way to go!

2. Berichtgeving van de zaakvoerders

 

De aanwezigheid en berichtgeving van de CEO schept niet alleen vertrouwen naar partners en klanten maar ook intern, naar de medewerkers. In 2023 is het nog belangrijker voor leidinggevenden om te kiezen voor betrouwbare communicatie.

Eén van onze kernwaarden is be open & honest, dit geldt niet alleen bij onze externe communicatie maar, ook voor de interne communicatie. Zaakvoerders Loriana en Jurgen proberen intern zo transparant en eerlijk mogelijk te communiceren.

3. Het welzijn van de medewerkers = topprioriteit

 

Vorig jaar was het belangrijk, dit jaar is het belangrijk en volgend jaar zal het nog belangrijker zijn! We kunnen er niet omheen, medewerkers runnen je organisatie dus ook hun welzijn is van topbelang want gezonde werknemers presteren beter.  

Betrokkenheid en empathie is dan ook van essentieel belang vanuit de werkgever. Bij E-Volve zetten we in op glijdende uren en zijn we ook bewust bezig met het mentaal welzijn van onze Business Stylists. Zo worden ze aangespoord om tijdens de werkuren pauze te nemen om samen of alleen een verfrissende wandeling te nemen. We delen verschillende tips & tricks via ons intranet en iedereen staat steeds klaar om een luisterend oor te bieden.

4. Trust first: een cultuur van vertrouwen

 

Je zal al wel weten dat betrouwbare informatie héél belangrijk is binnen de organisatie! Probeer dit jaar toch nog die extra stap naar voor te zetten en nog meer en beter met je medewerkers te communiceren. 💪🏽

Het is belangrijk dat je het vertrouwen in jouw communicatie probeert te verhogen bij de werknemers. Dit doe je door vertrouwens -en kwaliteitsvol te communiceren. Bied je medewerker dat luisterend oor dat hij of zij nodig heeft en je zal zien… inzet beloond. 😀

Hoe we dat luisterend oor net bieden bij E-Volve? Onze HR-manager Eveline staat steeds klaar om te luisteren naar ieders problemen. Maar ook de experten staan niet ver van de andere Business Stylists. Zo heeft nooit iemand het gevoel niet gehoord te zijn en kunnen problemen snel opgelost worden.

Jij bent nu helemaal op de hoogte van de nieuwste interne communicatietrends!

Ben je op zoek naar een partner die jou kan helpen bij het vinden van de juiste medewerkers? Kom op de koffie bij Business Stylist Loriana en ontdek de mogelijkheden!