De aanwezigheid op social media is bij geen enkele onderneming meer weg te denken. Wil jij blijven evolueren? Dan investeer je best in de opportuniteiten die sociale media je te bieden heeft. Denk hierbij maar aan: je bekendheid verhogen, nieuwe leads genereren, conversies stimuleren, … Althans, als je het goed aanpakt toch! 😯 Met deze 4 E-Volve takeaways boost jij je social media in no time.
 

1. Invest in the people that invest in you

De meeste ondernemingen posten (regelmatig) content op hun social mediakanalen in de hoop te groeien, maar ze houden zich zelden bezig met de social media content van hun volgers. En daar ligt nu net de grootste opportuniteit in!  

Wie is mijn doelgroep? Wat trekt hun aan? Waar kijken ze vaak naar? Wat posten ze zelf? Wat liken ze? Dit zijn allemaal vragen die je in je achterhoofd moet houden enkel en alleen zo maak jij het verschil met je grootste concurrent(en).  

Oh nee hoe pas ik dit nu toe in het echt? Het is niet zo moeilijk als het lijkt. Neem minstens 1x per week de tijd om eens door de content van je klanten te scrollen. Leer ze kennen en neem de tijd om zelf eens een leuke comment te plaatsen. Een kleine moeite, met een grote impact!  

Want, zeg nu zelf… Hoe kan je als onderneming in hemelsnaam groeien als je niet eens de tijd neemt om je publiek te leren kennen? 

 

Of zoals Gary Vee het zou zeggen: 

 

 

 

 2. Quality over quantity

Heel wat ondernemingen maken een Facebookpagina aan en beginnen vol enthousiasme te posten. Top, als het gaat om gestructureerde en relevante content. Maar, I hate to break it to you, dat is 9/10 niet het geval. En dat begrijpen we! Zeker als je als ondernemer met 101 zaken tegelijk bezig bent. 

Hoe ziet de realiteit er dan vaak uit? Een pagina met irrelevante content of een pagina waar 1x om de aantal maanden eens een post verschijnt. Klinkt dit voor jou bekend in de oren? Niet erg! Kies voor een postfrequentie die je aankan en maak je posts ruim op voorhand. Een handige tool om je berichten tijdig in te plannen is: Later. 

 

3. Stories for the win

Als onderneming heb je ongetwijfeld heel wat interessante zaken te vertellen aan je doelpubliek. Denk maar aan je producten en/of diensten in de kijker zetten, behind-the-scenes, belangrijke aankondigen, live verslagen van evenementen, … Noem maar op! 

Al deze content kan je perfect op een laagdrempelige manier verspreiden met een foto of filmpje via Instagram stories. Deze functie is een goede manier om op een authentieke en ‘menselijke’ manier in contact te komen met je doelgroep, om meer traffic te genereren naar je website of om je bekendheid te vergroten.  

❗️Maar let op! Stories blijven maar 24u hangen en zijn dus vluchtig. Daarom is het belangrijk dat je leuke content brengt die opvalt tussen de massa. Benieuwd hoe wij onze Instagram Stories opmaken? Kijk hieronder. 👇🏼 

 

E-Volve Stories

 

4. Zeg JA tegen videocontent

Je kent ze heus wel de Instagram Reels, een populaire manier om boeiende en leuke content te delen met de wereld. Geef je Instagram Reels een éxtra touch met effecten en muziek and there you go!  

Wil je liever met je IG Reels je volgers amuseren? Of kies je toch om wereldwijd ontdekt te worden? Het kan allemaal. 🤩 Het grootste voordeel? Reels blijven langer “leven” waardoor je een groter bereik creëert. #MakeThatInstagramReel  

 

Some great examples

Hierbij al een sneakpeek van enkele E-Volve Believers zoals Mathieu Gijbels, Storia Verde, Donum en Kerteza die het al zeer goed doen op de sociale mediakanalen. 

 

E-Volve Believers

 

Wil jij je Instagram pagina naar een hoger niveau brengen? Lees in onze blog ‘help hoe pak ik Instagram aan’ hoe je dit kan doen!