In een vorige blog gaven we je 5 tips om Instagram Reels succesvol in te zetten. In deze blog leggen we stap voor stap uit hoe je een Instagram Reel maakt. Het biedt bedrijven de mogelijkheid om op een creatieve en luchtige manier videocontent te maken. Met Reels maak je leuke, authentieke en korte video’s. Je kunt kiezen uit verschillende mogelijkheden zoals: de duurtijd, muziek, de snelheid van je video, effecten en een timer. Maar … hoe begin je er nu eigenlijk aan?

Ontdek het in deze blog!

1.Open je Instagram app

Eigenlijk is het maken van een Instagram Reel zeer simpel. Je gaat onderaan naar het reels icoontje en vervolgens klik je rechtsboven op de camera. 📸

Je kunt ervoor kiezen om zelf een video te maken of een bestaande video uit je filmrol te selecteren. Wanneer je zelf een video maakt, dan houd je de ‘Reel knop’ ingedrukt en laat je deze los zodra je klaar bent met filmen. Als je een bestaande video selecteert, kun je de lengte eenvoudig bewerken. 🤭

2. Het klinkt als muziek in de oren 🎶

De muziekkeuze is heel belangrijk tijdens het maken van een Reel. Zorg dat je muziekkeuze past bij het type video dat je maakt. Gebruik de muziekbibliotheek van Instagram of je eigen audio. Staat je profiel op openbaar? Dan kunnen je volgers jouw audio gebruiken in hun eigen Reel. 

3. Slow motion of toch maar versnellen 🚀

De snelheid knop biedt de mogelijkheid om je video te versnellen of juist langzamer af te spelen. Houd je van slow motion of wil je de opname versnellen om in het ritme van de muziek te blijven? Het kan allemaal met deze optie! 🤗

4. 3.. 2.. 1.. Start!

Wil je een Reel maken van jezelf? Stel dan de timer in. 

Om ervoor te zorgen dat de content die je maakt bij de juiste doelgroep terechtkomt, zijn hashtags van groot belang. Door de juiste en relevante hashtags te gebruiken word je sneller gevonden door je doelgroep én zullen je volgers ook sneller reageren. Dit zorgt dan weer voor een hoger organisch bereik.  📈

5. Een naadloze overgang creëren

Heb je verschillende beelden toegevoegd? Met de optie ‘uitlijnen’ zorg je ervoor dat je beelden een mooie overgang krijgen. 

Bijvoorbeeld: de overgang tussen de wisselingen van outfits. 

Als je relevante tips en inspiratie deelt gaat je engagement met je community stijgen. Relevant zijn wil overigens niet zeggen dat het altijd uitgebreid en diepzinnig moet zijn. Relevantie mag ook luchtig zijn.

6. It’s showtime baby! 🌟

Heb jij alle stappen toegepast? Perfect! 

Vergeet niet om hashtags te gebruiken bij het plaatsen van je Reel. Je kunt bovendien ook kiezen om de video alleen op je story te zetten, op Reels zelf of op Reels en in je feed. 

Door het grote aanbod op Instagram, moet je nu eenmaal onderscheidend zijn als ondernemer, opvallen en dus andere content delen dan je concurrenten. Een bewegend beeld trekt bovendien meer aandacht, waardoor je volgers langer blijven hangen bij je content. Denk tot slot ook goed na wat én wie je ermee wilt bereiken 😉

Wil je meer leren over Instagram Reels? Neem contact op met onze Business Stylist Loriana Allegrezza.