Groeien en evolueren, dat is exact waar Horeca Van Zon begin 2021 behoefte aan had. Om hun groeiambities te kunnen realiseren en de juiste werkkrachten aan te trekken sloegen ze de handen in elkaar met E-Volve. Een partnership dat 1 jaar en 30 nieuwe medewerkers later een schot in de roos blijkt. 🎯  

Benieuwd hoe we met 1 recruitment campagne op 3 maanden tijd 30 nieuwe medewerkers aantrokken voor groothandel Horeca van Zon? Keep reading!

 

“Onze samenwerking met E-Volve? In 1 woord … bijZONdergoed “

– Marion Van Zon, CEO Horeca Van Zon

 

Over Horeca Van Zon  

Al sinds 1964 is Horeca Van Zon een trouwe partner voor tal van horecabedrijven. Klanten kunnen steeds rekenen op een uitgebreid aanbod van een uitstekende kwaliteit. Met een 7/7 service en een assortiment waar elke chef – groot of klein- zich in kan vinden, maken ze het verschil in de sector. 

In de filialen van Horeca Van Zon schijnt de zon iedere dag. Het nieuw hoofdkantoor en distributiecentrum in Lommel werd vorig jaar in gebruik genomen. Hier kunnen ze hun groeiambities verderzetten en de klanten nog beter bedienen. Via hun levendige Cash & Carry’s in Beringen, Beerse en Kampenhout én online verdelen ze meer dan 30.000 producten aan o.a brasseries, cateringbedrijven, frituren en restaurants.  

 

Vraag én oplossing op een schoteltje geleverd door E-Volve 

De War for Talent is ook bij het Limburgse familiebedrijf een obstakel op de weg. De vraag naar Human Capital opvullen is een stevige uitdaging, maar Horeca Van Zon zag het zelf nog nét een beetje groter: 30 nieuwe zonnetjes die op korte termijn het team in het distributiecentrum vervolledigden. En bij E-Volve zeggen we uiteraard geen nee tegen een grote uitdaging!  

Op lange termijn ligt de focus op een continue instroom creëren van kwalitatieve profielen die deel willen uitmaken van het team van zonnetjes. Wij bieden als oplossing: een strategische social recruitment aanpak.

“Alle vacatures zijn in een snel tempo ingevuld en we hebben nog nooit zo kwalitatieve profielen over de vloer gekregen! Op dit moment hebben we écht de zonnetjes voor het uitkiezen, waardoor we verder kunnen groeien met Horeca Van Zon.”
– Rolf Vandenboer, HR-Manager Horeca Van Zon

Onze aanpak  

Van kick-off meeting tot uitgewerkt SMC®-plan, het eerste doel was de Brand Awareness vergroten. Hiervoor deden we een marktonderzoek om meer te weten te komen over de werkgelegenheid en de concurrentie in onze zoektocht naar de juiste werkkrachten.  

Employer Branding was een belangrijk onderdeel van deze campagne. Daarom organiseerden we een corporate fotoshoot om professionele beelden van de organisatie en medewerkers vast te leggen. Voor de campagne poseerden verschillende zonnetjes voor de lens. Geen stockbeelden, wel échte gezichten van échte werknemers. Deze beelden gebruikte we later voor het visuele aspect van de campagne.

Daarnaast creëerden, we een volledig nieuwe landingspagina op de Horeca Van Zon website waarop de vacatures sterk naar voren kwamen. Tot slot verwerkten we dit allemaal tot een strategische social media campagne, waar we constant de doelgroepen monitorden en optimaliseerden. Gebaseerd op data driven recruitment konden we sneller & slimmer rekruteren met de juiste data-inzichten en nog meer leads verzamelen én opvolgen. Zonnetjes coming through! 

De strategische social media campagnes waren geënt op een slimme combinatie van: 

1. Lead Generation 

2. Traffic campagnes  

3. Google advertenties

De combinatie van Facebook en Google advertenties is bij deze campagne zeer belangrijk geweest! De bezoeker ziet eerst de advertentie op Facebook en wanneer hij een aantal weken later via Google op zoek gaat naar een vacature, krijgt hij bij het opzoeken automatisch de advertentie opnieuw te zien waardoor hij er terug aan herinnerd wordt. Bovendien is Horeca Van Zon een sterk merk om mee aan de slag te gaan. WIN-WIN!”
– Business Stylist Sarah Furia, E-Volve

 

De resultaten?

 

De horiZON verbreden 

Horeca Van Zon is nog lang niet klaar met evolueren. Ondertussen wordt er een interne communicatiecampagne uitgewerkt om de nieuwe en oude zonnetjes dichter bij elkaar te brengen.  

Op lange termijn liggen er bij Horeca Van Zon grote uitbreidingsplannen klaar voor de komende jaren. Zo staan de voorlopig onontgonnen regio’s Oost- en West-Vlaanderen nog vlak voor de deur. En bij die groeiambities komen de Business Stylists graag kijken. Bij E-Volve kijken we ernaar uit om samen met Horeca Van Zon nog verder te groeien en evolueren! 🚀

 

Wil jij je bedrijf ook laten evolueren met een E-Volve Partnership?
Klik hier
en plan een
kennismakingsgesprek in met
Business Stylist Valérie De Sousa.