Mensen aantrekken om te evolueren… Bij E-Volve weten we als geen ander hoe dat moet. Maar wat doe je wanneer departement Media & Tourism van Hogeschool PXL aanklopt met de vraag hoe ze meer instroom van potentiële studenten kunnen genereren? En dat voor 3 verschillende opleidingen? 

Een pittige uitdaging. Maar als er iets is waar we bij E-Volve van houden, dan zijn het pittige uitdagingen. Dus haalden we alles uit de kast om de opkomst voor hun infodagen een flinke boost te geven! 

Wil je weten hoe we met één campagne zowel meer leerlingen als ouders warm maakten voor de infodagen van drie boeiende opleidingen van Hogeschool PXL? We vertellen het je hier! 👇🏼 

 

Over PXL Media & Tourism

Blijven groeien en evolueren, ook voor opleidingen is dit van cruciaal belang. Niet enkel om de opleidingsinstelling te laten groeien, maar ook om meer arbeidskrachten aan te trekken naar specifieke sectoren en deze verder te laten bloeien.  

Met zo’n 500 studenten is departement PXL Media & Tourism in Hasselt absoluut geen kleine speler. Als enige hogeschool in Limburg bieden ze de bacheloropleidingen Communicatie, Journalistiek en Toerisme & Recreatiemanagement aan. Dat betekent ook dat ze een waardige concurrent zijn voor universiteiten en hogescholen over heel België. 

Wat dit departement zo uniek maakt? Het gevoel dat er heerst in de community. Dat heeft vast en zeker iets te maken met de opleidingshoofden, maar ook met de X-Factor van de hogeschool. Iets waarmee PXL Media & Tourism kan uitpakken als het aankomt op het aantrekken van potentiële studenten. 

 

The War For Students

Ook in het hoger onderwijs heerst de War For Talent. Dat hadden de opleidingen Communicatie, Journalistiek en Toerisme en Recreatiemanagement door tijdens het academiejaar van 2020-2021.  

Om verandering te brengen in het aantal inschrijvingen van de infodagen besliste departementshoofd Veerle Schuyten de hulp van E-Volve in te schakelen. De concrete vraag: “Hoe kunnen we meer instroom creëren naar de infodagen van de opleidingen?”. 

Het is ontzettend aangenaam samenwerken met de Business Stylists van E-Volve. Ze zijn creatief, deskundig, snel… En weten gewoon wat er nodig is om de gestelde doelen te bereiken.” 

 

– Veerle Schuyten, Departementshoofd PXL Media & Tourism.  

This is how we do it

Als alumni Bachelor in de Communicatie weten we bij E-Volve als geen ander dat het voorbereidend werk eens zo belangrijk is. Daarom startten we dit project met een kick-off meeting en werkten we een strategische aanpak uit om de doelstelling te behalen. 

Om de vraag zo goed mogelijk aan te pakken kozen we ervoor om de twee belangrijkste decision makers in deze campagne aan te spreken: toekomstige studenten én hun ouders. Hiervoor werkten we een sterke digitale advertentiecampagne uit om interesse te wekken en werd er gebruik gemaakt van een creatieve lead magnet om beide doelgroepen van dichtbij te benaderen. Zo konden we op korte tijd veel data capteren om vervolgens de leads op te volgen en naar de infodagen te leiden. Of dat is gelukt? Kijk zelf maar mee👇🏼

 

Let’s talk business

 

Het topje van de ijsberg

Onze eerste samenwerking met PXL Media & Tourism was meteen een schot in de roos. 🎯 Een doordachte campagne met sterke resultaten leverden het potentieel om deze drie opleidingen terug in de kijker te zetten. Bij E-Volve kunnen we alvast spreken van een geslaagde samenwerking. En of er in de toekomst een grotere samenwerking op tafel ligt? Stay tuned 😉 

We kijken er alvast naar uit om samen met Hogeschool PXL nog verder te groeien en evolueren! 💚

 

Wil jij je bedrijf ook laten evolueren met een E-Volve Partnership?
Klik hier
en plan een
kennismakingsgesprek met
Business Stylist Marijke Steegen.