Altijd al willen weten hoe je meer klanten aantrekt met Pinterest?  Adverteren is het antwoord! In deze blog vertellen we je hoe je een goede advertentie op Pinterest maakt. 🙌  Nog niet bekend met Pinterest? No worries, lees dan eerst even onze blog over ‘Starten met Pinterest? We helpen je op weg met deze 5 tips! 

 

Tell me why?

De visuele zoekmachine, Pinterest, is een creatief platform waar je terecht kan voor het vinden van ideeën en inspiratie. Met miljarden pins is er altijd wel iets waarmee je inspiratie kunt opdoen.  

Het is dan ook niet verwonderlijk dat Pinterest maar liefst 3,5 miljoen actieve gebruikers heeft en dagelijks zo’n 717.000 gebruikers. Het ideale platform om op in te haken als bedrijf! 😉 

Adverteren op Pinterest zorgt ook voor meer brand awareness. Wist je dat de advertentiekosten lager zijn dan bij Facebook, Instagram en Google Ads terwijl er een grotere koopintentie is bij de gebruikers.  

Ready to learn? Lees hieronder hoe je in 5 stappen een Pinterest-Ad moet opstellen. 

 

1. Let’s talk ‘Business’ 

Als je nog geen zakelijk Pinterest- account hebt, is het dus hoog tijd om er één aan te maken.  

Hoe je dit doet? Lees je in deze blog!

2. Campagne opstellen

Om te beginnen met adverteren, moet je een campagne opzetten. Maar hoe?

 

  • Klik op de knop ‘Advertenties’.
  • Selecteer vervolgens “Campagne maken”.
  • Kies het campagnedoel en stel je campagnestrategie in.
  • Geef je campagne een naam.
  • Klik tot slot op ‘Actief’ om je campagne te activeren.

3. Make it pin-worthy

Nu is het tijd om jouw advertenties te ontwerpen. Pinterest biedt verschillende advertentieformats zoals een afbeelding, video of carrousel. Hou hierbij rekening met de juiste afmetingen en zorg voor aantrekkelijke visuals die passen bij jouw bedrijf.

 

4. Money, money, money 💸

Nu is het tijd om het budget in te stellen. Je kunt kiezen voor een dagelijks budget of een totaalbudget voor de hele campagne. Wat adverteren op Pinterest precies kost? Dat hangt af van verschillende factoren, zoals je doelgroep, soort advertentie en het budget van je campagne.  

 

5. What now?

Wanneer alles is ingesteld, kun je jouw campagne lanceren.

Good to know: verwaarloos je advertentie niet. Door op je campagne te klikken kan je de resultaten per doelgroep bekijken. Dit is waardevolle informatie voor een volgende advertentie, omdat je dan goed kan bijsturen en optimaliseren.

It’s a wrap! Nu is het aan jou. Volg het stappenplan en word in no time een echte Pinterest-pro! 🥳

Veel succes! 

Volg ons voor meer tips & tricks over allerlei social media en tools via pinterest.com/evolvebelgium.