We hebben je al bijgeleerd over Instagram Reels, Stories en Highlights maar, is jouw bedrijfsprofiel sterk genoeg om de aandacht van je volgers te (blijven) trekken? Wij geven je 7 tips hoe je jouw bedrijf kan versterken op Instagram. Benieuwd? Let’s go!

1. Een duidelijke en aantrekkelijke biografie

 

Als jij een E-Volve fan bent weet je ondertussen al dat wij 5 “How to communicate rules” hebben. Ken je ze nog niet? Klik hier en ontdek ze! Eén van deze regels is: BE CLEAR! Want een duidelijke en aantrekklijke biografie is key op Instagram.

 

Jij vindt het toch ook belangrijk dat nieuwe volgers, potentiële klanten en partners in één oogopslag weten waarvoor je bedrijf staat en wat je doet? Ja dat klopt!

2. Wees een actieve Instagrammer

 

Weet jij wat de belangrijkste tip is om jouw bedrijf te versterken op Instagram? Even denken, 🤔 inderdaad: ACTIEF ZIJN! Als je een actieve Instagrammer bent zorg je ervoor dat de vindbaarheid van je Instagram-pagina en de betrokkenheid van je volgers gaat stijgen. Het Instagram-algoritme zorgt ervoor dat actieve profielen vaker getoond worden.

💡 Wij raden jou aan om minimum 1x per week te posten zodat je feed relevant blijft voor (nieuwe) volgers.

3. Let your feed speak up!

 

Instagram blijft een visueel platform. Zorg dus voor een aantrekkelijke feed door de combinatie te maken met harmonieuze beelden en een passend kleurenpallet! Zorg daarnaast ook voor een goede mix van de content die je brengt.

 

Zet producten en diensten en klanten in de kijker maar, heb je ook al gedacht aan het inspirationele kantje van Instagram? Denk hierbij aan: leuke beelden achter de schermen, quotes, tips & tricks en zoveel meer. Kruip in de leefwereld van je klanten en bepaal hierop de content die je gaat delen.

4. #POPULAIREHASHTAGS

 

Hashtags en Instagram, 2 termen die hand in hand gaan. Als je populaire hashtags gebruikt die ook nog eens aansluiten bij je beeld zal je véél sneller gevonden worden door andere Instagram-gebruikers. Wist jij al dat Instagrammers meestal op naam of hashtag zoeken? Gebruik dus vanaf nu relevante hashtags onder al je posts!

❗️Let op: overdaad schaadt! Gebruik daarom nooit meer dan 15 hashtags onder je post. 

5. Spring op de kar van Instagram Reels

 

Oorspronkelijk was Instagram bedoeld om foto’s te delen, maar ondertussen kun je ook video’s verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan de razend populaire Instagram Reels. Met deze nieuwe video-functie kun je korte en luchtige video’s van 15-30 seconden maken over je business. Ga dus eens op verkenning, want een goede afwisseling van foto’s en video’s zorgt voor dé perfecte mix.  

Ook bij E-Volve zijn we op de kar gesprongen & laten we zeggen: met groot succes! En veel plezier, dus test het zeker eens uit!  

6. Zeg het met highlights

 

Instagram Highlights, een onderwerp dat je vast en zeker al eens hebt zien voorbijkomen in onze blogs. Ze zijn de perfecte manier om je bedrijf aan (toekomstige) volgers en nieuwsgierige leads voor te stellen

De catch? Alle foto’s die je aan de highlights wil toevoegen, moeten eerst op je story verschenen zijn. Wil je hier meer over weten? Lees dan zeker onze blog Haal meer uit Instagram met Instagram Highlights.

7. Maak gebruik van Instagram Stories

 

We vertelden je zojuist dat je jouw feed best tot in de puntjes voorbereid. Bij verhalen moet je dit niet altijd doen! De stories zijn er net om spontane content te bieden aan je volgers.

Gebeurd er dus iets op het moment zelf? Twijfel niet en hit that story! Volgers houden van real-life content of een spontane kijk achter de schermen. Je zal zien, het aantal profielbezoeken stijgt.

Je zal wel denken: “Wow, Instagram is precies wel een heel belangrijk platform.” Inderdaad, dat is ook zo.

Wil jij je bedrijf een boost geven maar weet je niet hoe? Plan hier een kennismakingsgesprek in en wie weet kunnen wij jou helpen E-volueren.